Konkurencja dla wszelakiego rodzaju firm jest coraz większa, również dla lokali usługowych i gastronomicznych, a może nawet szczególnie dla nich. Dlatego właściciele powinni zacząć dbać o najdrobniejsze szczegóły, które wspólnie wpływają na zadowolenie odwiedzającego ich klienta.
Twoje możliwości
Prowadząc restaurację, pub, czy inny lokal gastronomiczny potrzebujesz odpowiedniego wyposażenia. Najlepiej, jeśli to wyposażenie jest spójne, jednolite i reprezentuje właśnie Twoja firmę, a nie są to produkty, które można dostać w każdym markecie. Odwiedzający Cię klienci dużo lepiej zapamiętają zjedzony u ciebie posiłek, czy wypity napój, jeśli będzie on podany w oryginalny i ciekawy sposób. Nie chodzi tu nawet o sztukę gotowania, choć, oczywiście zatrudnienie dobrego kucharza jest podstawą. Jednak, jak to się mówi jemy również oczami, dlatego eleganckie, odpowiednie podanie posiłku jest równie ważne. To w czym podajemy jedzenie, czy napoje również odgrywa znaczącą rolę. Naczynia i sztućce powinny być wytrzymałe, czyste oraz w nienaruszonym stanie. Niedopuszczalne jest korzystanie z nadtłuczonych talerzy, czy kubków. Do tego każdy drobny dodatek tez odgrywa niebagatelną rolę: serwetki, czy podkładki pod kubek. Dobry menager takiego lokalu usługowego na pewno pomyśli o możliwościach marketingowych, jakie dają Ci właśnie te drobiazgi. Najlepiej, jeśli uzyskają one indywidualny charakter, będą spersonalizowane dla Twojej firmy. To jest, jak najbardziej możliwe do wykonania.
Przemyślany marketing
Wszelkie działania marketingowe, czy promocyjne trzeba dobrze zaplanować, ponieważ prowadzenie ich bez z góry postawionego sobie celu i sprawdzeniu możliwości, jakimi dysponujemy jest bez sensu. Ważne jest, aby zwracać uwagę nawet na drobiazgi. Zacznijmy od przygotowania naszego miejsca na przyjęcie gości. Cały wystrój lokalu powinien być zaplanowany w sposób spójny i tworzący klimat, jaki sobie wymarzyliśmy w zależności od tego, jaki jest profil, nazwa i pomysł na nasze miejsce. Czy jest to elegancka restauracja, czy może pub w stylu country. Dostosować do tego musimy wszystkie elementy, jakie mają styczność z klientem od szyldu, przez kartę menu po podkładki pod kubek. Wszystkie te części powinny mieć spójną identyfikację wizualną, co sprawi, że nasza praca będzie wyglądać naprawdę profesjonalnie. Dobry pomysł na logo, czy nazwę to już połowa sukcesu. Coś, co przyciąga wzrok i sprawia, że ludzie zwracają na to uwagę sprawi również, że zaciekawieni wejdą do naszego lokalu, a tu już pozostaje wykazać się doskonałą kuchnią i mamy kolejnego stałego klienta, a przecież właśnie o to nam chodzi. Właśnie do takich osób możemy skierować pierwsze promocje, na przykład zniżka na kolejny posiłek. Jeśli ktoś odwiedzi nas dwa razy i jedzenie mu zasmakuje, a sposób podania będzie odpowiadał możemy być pewni, że przyjdzie do nas jeszcze nie raz. Ludzie lubią to, co znają, tylko na początku trzeba ich do siebie czymś przekonać.
Zapamiętaj nas
Jeżeli nasz lokal nie jest bardzo elegancką restauracją, ale raczej miejscem dla osób młodych, takim, do którego można przyjść na luzie w czasie weekendu to możemy również zainwestować w jakieś humorystyczne elementy. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie podkładki pod kubek, na której można zamówić indywidualny nadruk z jakimś zabawnym napisem lub obrazkiem. Zapamiętanie takiego miejsca będzie dużo łatwiejsze, dzięki właśnie takim drobiazgom. A zapamiętanie wiąże się również z polecaniem naszego miejsca znajomym, czyli z większą liczbą odwiedzających.