Reklama sama w sobie od dawna jest tematem gorących dyskusji, w których zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy przedstawiają drugiej stronie swoje racje. Konsumenci na pewno narzekać mogą na inwazyjność niektórych form reklamy i próby wciskania im jakichś produktów na siłę, natomiast właściciele firm usługowo-handlowych przekonują, że bez reklamy wielu z nich musiałoby zamknąć swoją działalność i nie utrzymaliby się w realiach wciąż rosnącej konkurencji. Często zewnętrzne banery są także tematem dyskusji w kwestii zaśmiecania miast, gdyż połamane stojaki reklamowe i szyldy potrafią szpecić, a jeśli na dodatek wielkie billboardy są źle ustawione, to zaczynają wzbudzać gniew okolicznych mieszkańców, którzy narzekają że są zbyt duże, zasłaniają dostęp do słońca i zaciemniają okolicę. Mimo tych lub innych problemów z punktu widzenia reklamodawców warto inwestować w zewnętrzne banery reklamowe, ponieważ nie da się ich świadomie wyłączyć, lub pominąć, a jeśli są odpowiednio wyeksponowane, to wielu konsumentom i tak zapadną w pamięć.
Reklama bez względu na sposób ekspozycji jest dźwignią handlowa wszystkich rodzajów przedsiębiorstw i nie ma tu znaczenia, czy będzie to wielki billboard znanego koncernu samochodowego czy małe stojaki reklamowe przed sklepem drobnego sprzedawcy. Reklamuje się każdy, kto chce osiągnąć sukces marketingowy i tylko od pomysłowości zależy skuteczność tej formy przekazu. Oczywiście firmy z dużym budżetem mają znacznie większe pole do popisu i mogą inwestować w projekty wielkoformatowe i reklamować swoje produkty, bądź usługi na wiele sposobów, ale przedsiębiorstwa mniejsze także radzą sobie w walce o potencjalnego klienta.
Zewnętrzne reklamy szczególnie jeśli mowa np. o billboardach wymagają dużych nakładów finansowych, ale na pewno nie można powiedzieć, że są to pieniądze wyrzucone w błoto, gdyż często przynoszą firmom wielokrotnie większe zyski niż środki zainwestowane w reklamy. Oczywiście przekaz taki musi być czytelny, konkretny i w żadnym wypadku nie może być nudny, a skuteczna reklama wcale nie musi ograniczać się jedynie do znienawidzonych przez niektórych wielkich billboardów. Można na przykład wykazać się odrobiną pomysłowości i zaangażować np. w wyremontowanie starej kamienicy w uboższej dzielnicy, a w zamian na odnowionym budynku zamieścić logo swojej firmy. Tego typu działanie z pewnością zyska przychylność nie tylko mieszkańców wyremontowanego budynku, ale także może sprawić, że sprawa zostanie nagłośniona przez lokalne media, co dodatkowo wypromuje firmę na rynku. Metod na skuteczne działania reklamodawców jest znacznie więcej, dlatego nie warto zamykać się jedynie w obrębie klasycznych i oklepanych pomysłów.
Mniejsze przedsiębiorstwa najprawdopodobniej nie posiadają takich budżetów, które pozwoliłyby na kampanię reklamową przy pomocy wielkoformatowych banerów, jednak znacznie tańsze stojaki reklamowe jeśli są właściwie wykonane, również mogą przyciągnąć uwagę konsumentów. Ustawione przed punktem usługowym, lub sklepem skutecznie zwrócą uwagę potencjalnego klienta na obniżki cen produktów, poinformują o wyprzedaży czy wskażą miejsce danego sklepu, jeżeli ten nie znajduje się przy głównej ulicy, a np. od strony podwórza, lub na tyłach centrum handlowego. Stosując potykacz reklamowy warto zadbać o jego jakość nie tylko wykonania, ale i treści. Przede wszystkim powinien być stabilny i nie przewracać się, a treść musi być starannie zaprojektowana. Zupełnie inny odbiór będzie miał przecież stojak z informacjami nabazgranymi odręcznie przy pomocy mazaka, a inaczej prezentował się będzie potykacz z profesjonalną kolorową reklamą.